Sunday, February 28, 2010

-aku hamba berdosa-

kenapa perlu kamu memandang aku sebegitu?

kenapa perlu kamu berbicara sebegitu tentang aku?

kenapa perlu kamu menyisihkan aku sebegitu rupa?

kenapa perlu kamu membezakan aku dan kamu?

kenapa perlu kamu membandingkan aku dgn kamu?


kenapa mesti begitu?

kenapa perlu begitu?


apakah kamu tidak pernah melakukan kesalahan sepertiku?

apakah kamu tidak pernak melakukan kesilapan semacamku?

apakah kamu sentiasa benar?

apakah kamu maksum?


ya,

benar,

aku dan kesilapan dan kesalahan ku.

dosa-dosa ku yg dahulu.


ALHAMDULILLAH..

ALLAH memberi petunjuk kepadaku,

dgn petunjukNya,

aku sedar,

aku malu,

aku insaf,

segala kesilapanku,

segala kelalaianku,

segala dosaku,

terima kasih Ya ALLAH...


tanpa HidayahMu,

jauh aku terpesong jauh dariMU,

jauh dr rahmat kasih sayangMu,

jauh dr lembayung redhaMu.


namun,

apakah bisa manusia itu menghukumku??

apakah manusia yg menghukum?

apakah kamu yg menentukan siapa aku?


hebatnya kamu,

lantas meletakkan aku di kaum sebelah kirimu,

lantas kesilapan lalu menjadi tanda pengenalan diri aku

apakah tiada pintu taubat untukku?

kamu terlupa,

ALLAH MAHA PENGASIH,

pintu taubat padaNya,

jadi,

siapa kamu yg bisa mendigit dan melabel aku?

beringatlah kamu.

andai aku dan keslapan aku menjadi perbezaan antara kita,

lihatlah muhasabah dirimu..

''setiap yang berdosa pasti ada pintu taubatnya,
dan
setiap yang suci pasti ada kisah silamnya.''

1 comment:

  1. haliny, i think, i was once in yr shoes. it was terribly and hardly damn moment. only one mistake, but 'they' keep underestimating and looking me badly.till today, but just ignore them. one fine day, they will find out that we are much more better than 'they' think.
    im curious to yr story btw haliny. im a good listener, maybe we can skype or ym. nak cl sush ckit, kt tk pg land.

    lame x update blog?
    bz ke cik haliny?hihi
    ad sehari tu, kt rndu gler kt haliny.
    tersa sunyi, tb2 teringt gila bapak kt haliny.when im here, far3 away, i know, i've a very wonderful and charming fren in malaysia!!hehe(jgn mare)
    u r so kind and 'mad lin'..kah3.
    cahaya kelembutan,(hnya sy yg memanggil nama ini)
    cahaya kelembutan...
    salam rindu dr bumi kangaroo n koala!!

    ReplyDelete